Sjukstuga

I slutet av veckan däckade Martin i nåt förkylningsaktigt. Han låg och sov i soffan och jag tror till och med hunden drabbades en sväng och gick omkring och nös här hemma.
.
I dag är det tydligen min tur. Känner mig inte så snuvig men det spränger i bihålor och huvud och jag har nån slags rethosta. Maken har istället blivit snuvig. Jag har preparerat med att köpa hem glass och bananer och äta mammas goda fisksoppa till lunch.
.
Mellan våra dippar här hann vi få en riktigt fin helg! I fredags var vi på bio och såg till sist Avatar- 3D. Vi var på väg redan innan jul men eftersom jag skulle hålla mig hemma och i stillhet blev det inget av det. Det var en riktigt fin film, jag älskar ju fantasy och sci-fi men även Martin gav den godkänt.
Igår blev det först uppvaktande av fina Ylva som fyllde 25 år och sen en kanongod middag i Roknäs hos Ante och Lina. Roligt att hinna träffa kära vänner och umgås lite!
.
Nu ska jag ta och lägga mig på soffan. Huvudet dunkar men jag vet inte riktigt vilka smärtstillande man vågar ta som gravid. Känns inte som om man vill chansa - nån som vet nåt safe?

Kommentarer
Postat av: mamma

Inte Magnecyl i vart fall! Enligt Apoteket var den sorten rent farlig för de flesta. Jag tror det är bra om du kan klara dig utan mediciner, men ring annars till mödravården och fråga i morgon.

2010-01-24 @ 16:21:02
Postat av: Birgitta

Sköt om dig, får hoppas att det inte blir så allvarligt

2010-01-24 @ 19:44:20
Postat av: Moster Christina

Krya på dig! Jo, var Avatar i 3D även då ni såg den? Jag hörde att det bara var så till att börja med. Rätta mig om jag har fel :-)

2010-01-25 @ 10:47:35
Postat av: Monica

Tackar för det :) Känns bättre redan idag, har vandrat ner till halsen men huvet är piggt!



Christina; det var 3D även när vi såg. Har man investerat i sån utrustning så vill man nog köra den så mycket som möjligt. De sa ingenting om att den skulle sluta gå heller när vi var där.



I vår kommer sedan Tim Burtons Alice i Underlandet i 3D, så det ser vi fram emot ;) (det kommer även några barnfilmer i samma format, men det lockar inte så mycket)

2010-01-25 @ 12:16:58
URL: http://monicalivingedge.blogg.se/
Postat av: Bobban

Panodil och Alvedon får du äta. Finns säkert fler oxå som innehåller Paracetamol. Men du får inte äta Ipren!



/Allvetaren om graviditet :)

2010-01-25 @ 14:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0