Idyll

I går kväll tog jag en efterlängtad promenad med make och hund. Vi gick en liten sväng förbi kyrkan, upp mot skolan och förbi den gamla affären innan vi tog byavägen hem.  Klockan var väl vid 19 och jag lovar att vår lilla by hade kunnat vara med i ett sånt där idylliskt vintervykort!
.
Det lyste i kyrkans alla fönster och folk rörde sig där inne. På parkeringen stod Bokbussen och folk gick in och ut i en aldrig sinande ström. Vid skolan var det glada barnskrik och skratt när de åkte pulka i backen (var sjutton får barn all sin energi ifrån - de flesta vuxna satt nog i soffan vid den tiden), och på hockeyplanen var det ett gäng som entusiastiskt spelade hockey. På byavägen mötte vi både promenerande par och sparkare som glatt hejjade.
.
Nu är jag ju väl medveten om att vår lilla by inte är någon sådan där idyll. Men jag trivs här, väldigt bra, och det var en sån skön känsla igår, att det var så mycket liv ändå en vanlig onsdagkväll på kvällspromenad!

Kommentarer
Postat av: Magda

Hej Hej =)

Jaa det är otroligt vilka ögonblick man får uppleva..

Hörde att ni väntar smått!

Såå kul, Grattis =)

2010-01-23 @ 15:34:38
URL: http://vatto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0