Hundliv

Jag har funderat på en sak de senaste veckorna. Det här med hunden.
Förutom att han är fruktansvärt kär och går omkring och flåsar och gnäller hela tiden, så uppvisar han en del märkliga egenskaper.
.
Det mest tydliga är att han följer efter mig. Överallt. Hela tiden. Han ligger på golvet vid min säng när jag ska sova, vid soffan när jag sitter där, när jag går på toaletten ligger han utanför. Dessutom är han väldigt gosig, vill bli klappad och kliad. Förutom när han är olycklig över sin osedda kärlek förstås.
.
Så min fundering är om han kan känna av att jag är gravid, och att det i så fall är nån slags beskyddarinstinkt som slår in. Känns ju inte helt omöjligt med tanke på hur de kan känna av humör och säkert hormoner. Eller så kanske han bara har ett tokryck och vill beveka mig att släppa ut honom. Fast då tycker jag han borde följa efter husse, som är den som tar honom på promenad...
.
To be continued, som de säger...
.

Kommentarer
Postat av: Bobban

Han kanske är förvirrad och tror att du "löper" :)

2010-01-27 @ 01:12:07
Postat av: Lina

Jag har ju ingen koll på hundar alls, men det kan säkert va så att han känner på sig nåt. Dessutom är det ju inte som vanligt när inte matte rastar. Fascinerande djur det där.=)

2010-01-27 @ 20:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0