Hälsokontrollant

Jag har kommit på ett nytt, alternativt yrke för gravida kvinnor!
Hälsokontrollant!
.
Ja, det är sant, på något magiskt sätt förbättras nämligen luktsinnet nåt otroligt när man blir gravid. Jag har märkt att min näsa nu är fullt i klass med hundens nos. Vare sig det gäller att identifiera den där konstiga lukten i kylskåpet (14-dagarssallad som gått lite längre än två veckor), känna igen makens deo eller parfym eller kanske beståndsdelarna i maträtten du fått in på restaurangen (för att inte tala om ifall nämnda hund varit i soffan eller sängen;)
.
Därför menar jag att vi skulle vara oöverträffade som hälsokontrollanter. En snabb sniff i köket på restaurangen, och vi kan säga om något är skämt, ner med näsan i kylen på mataffären och den gamla steken är identifierad, ja, det mesta går att tillämpa. Nackdelen är naturligtvis att arbetsgivare och medmänniskor får stå ut med lynnigt humör, fysisk otymplighet och eventuella illamåendeattacker (orsakade av de olämpliga odörerna). Men det är väl smällar man får ta för allmännyttan!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

KUL.....kom gärna och "sniffa" hos oss, här behövs kanske en uppröjning. Vi kan ha missat något.....



Ha det så gott kram

2010-01-14 @ 01:01:31
Postat av: Lina

Haha! =)

2010-01-14 @ 09:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0