...

Tänkte att jag skulle skriva ett litet inlägg. Det har hänt mycket sen förra gången.
.
Vi firade ett underbart nyår i fjällen med vänner, men tyvärr har jag haft fler mindre blödningar, varit på undersökningar på LAS och är nu sjukskriven i två veckor. Det är ingen fara säger läkarna, men jag måste ta det lugnt så det inte blir värre. Och det är så svårt.
.
Jag har kommit fram till att jag känner mig mest hjälplös. Både för att jag inte kan göra allt jag vill och inte vet riktigt vad jag får göra och inte, och för att jag inte har kontroll över mitt liv. Jag bestämmer inte själv. Och jag blir beroende av andra. Jag är ju absolut inte sängbunden och får ju pyssla på, men får tex. inte städa, inte lyfta tungt och inte tvätta. Det blir extra mycket för Martin, och frustrerande för mig att inte bidra med något. "Duktig flicka"-delen av en själv får en ordentlig törn! Sen är det så klart oron, att nåt ska hända, att jag ska få en ny blödning eftersom jag inte vet vad som utlöser dem, att det ska skada bebisen... Är hyperkänslig för minsta känning i magen och springer på toaletten...ja, ofta!
.
Men jag ska ta tag i det här. Jag ska tänka om, tänka positivt och konstruktivt och vända det! Jag ska bara tillåta mig själv att deppa och må dåligt lite först. Det behöver man med...

Kommentarer
Postat av: Lina

Glöm inte bort att det finns En som vill bära dig, förnya dina tankar och ge dej kraften. Du behöver inte vara stark och klara allt själv. "Blott en dag", vilken psalm! Den säger mycket. Kram!

2010-01-13 @ 10:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0