En helt vanlig fredag

Nu har det slutat snöa för den här gången, och i morse när jag vaknade lyste till och med solen. Strålande vackert är det ute, men -26°! Lockar inte att gå ut!
.
Jag tror alltid att jag har varit... en smula bekväm av mig... men den här sjukskrivningen och graviditeten har verkligen plockat fram de sidorna till överdrift. Jag måste ta tag i det här. Snart. Idag stannar jag inne.
.
Jag drömmer många förvirrade drömmar om nätterna nu. Inatt har varit en ovanligt orolig natt. Jag har nog iofs bara behövt besöka toaletten ett par gånger, men vaknat, snurrat runt, somnat om, vaknat igen, ja, ni förstår.
Mitt i denna nattliga karusell har jag alltså hunnit drömma att jag fött en liten bebis, skulle amma och byta blöja, varpå den lilla förvandlades till en vorstehvalp som kissade på mig! Av någon anledning hade vi också en massa övernattningsfrämmande som sov på golvet (!) och monster i garderoben. Fullständigt logiskt!
.
Kan tänka mig att drömmarna berodde på gårdagens besök hos MVC. Jag fick ta blodprov (fast hon hade lite svårt att få fram nåt) och järnvärdet är på väg upp så tabletterna tar tydligen. Fortfarande lågt dock, och det kunde vara en anledning till mina "restless legs". Sen pratade vi en massa om föräldrakurser om förlossning och amning m.m.
Intressant, men känns långt borta än..
.
Så nu sitter jag här med min latte  (kan dricka kaffe igen - stora nyheter!) och ska försöka få undan lite pappersjobb. Känns bra att kunna göra nån nytta igen, även om det inte är så stora grejjor. Till lunch blir det nybakade småfrallor, och sen får jag finfrämmande. Ibland är inte livet så dumt - även om det är -26° ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0