Mer shopping..

... men i lite mindre format den här gången ;)
.
Jag åkte med mamma och moster till Luleå idag på jakt efter lite väl behövliga grejjer för växande magar.
Jakten var framgångsrik! Kom hem med två par byxor som jag faktiskt kan ha - stor förbättring för min garderob. Däremot måste jag få ställa en stilla fråga; var köper gravida sina kläder?
Av alla affärer vi var in på sålde bara H&M mammakläder. Lindex, KappAhl, Åhlens, alla de hade bara avdelningar för "större" vilket ju inte är riktigt samma sak när det gäller passform och så. Postorder verkar vara det som gäller, så då är det bara och gambla på vilken storlek man kan tänkas ha;)
.
Mitt resesällskap verkade också ha tur i jakten, även om de inte skulle ha byxor för växande magar (?!). Sen fick vi oss lite efterlängtad sushi och ååh, det var så gott (när vi väl hittade dit), och fika. En bra dag!
.
Jag fick också en fin present av mamma. Eller, det var nog vildingen i magen som fick den!
En Bola- gravidsmycke:
" Den mexikanska bolan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon. På den dansar en boll runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig.  Smycket bärs långt ner på magen  och från ca 20:e graviditetsveckan kan brnet i magen hör och känna igen ljudet."

Kommentarer
Postat av: Moster Christina

Men va läckert, det där med Bolan! Det har jag aldrig hört talas om tidigare. Jättefin present...

2010-02-11 @ 19:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0