Snö

Jag har tänkt lite till och från att jag skulle blogga om vårt äventyr, att det kunde vara roligt att ha kvar tankar och minnen från resan som gravid, men sanningen att säga är att jag inte vågat.
I början ville jag inte att det skulle vara offentligt, jag var så rädd att något skulle hända. Sedan blev det lite vidskepligt, typ att om jag faktiskt skrev något så skulle något hända. Nu har jag kommit fram till att blogg eller inte, händer nåt så blir vi så ledsna ändå att då spelar det ingen roll om det finns på Internet. Man kan inte heller gå och vänta sig att något ska hända.
Jag är nu i vecka 15, och har varit sjukskriven veckan som var på grund av ett skrämskott förra söndagen. Vi fick åka till Sunderbyn pga. en blödning, men väl där såg allt bra ut och vi fick se vår lilla krabat på ultraljud. Fantastiskt, för ibland har man ju faktiskt undrat om det är någon där inne! Har i alla fall order att ta det lugnt nu, eftersom moderkakan låg långt nere, och sedan följa upp det på ordinarie ultraljud i januari. Ordinationer som min käre make utövar med stort eftertryck, och som ibland kan vara väldigt frustrerande att följa.
Så nu julpysslar vi i all stillhet, överlåter skottningen åt maken och gosar med vovven.
Vovven älskar att vara ute i snön, ju mer dessto bätte!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-12-22 @ 19:15:45
Postat av: Birgitta

Kul att du bloggar igen, och att vi får ta del av det.............kram

2009-12-22 @ 19:17:30
Postat av: Bobban

Skrämskott?

Nu får du allt förklara va som menas!



Ultraljud, ja.. Visst är det lite coolt att se att det är nåt som lever där inne och inte bara en fis som kommit på sne?! ;)

2009-12-24 @ 01:31:52
Postat av: Monica

Tjenare... jo, blev ju lite orolig när vi fick in till Sunderbyn en sväng, men det verkar ju då som det ser bra ut. Vi väntar på "riktiga" ultraljudet och hoppas det ser bra ut då med..

2009-12-27 @ 15:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0