Dryad

På allmän begäran kommer här en förklaring av mitt företagsnamn :

drya´d "Dryader, trädnymfer, i grekisk mytologi en grupp skogsnymfer som lever i eller i närheten av träd./.../ Dryaden gestaltas som en vacker ofta grön- eller brunklädd kvinna med blommor, växter, löv och kvistar i håret beroende på vilken skog hon gestaltar (barrskog, lövskog o.s.v)./../ Dryader indelas i två grupper dryader ochhamadryader. Dryaderna själva värnar om hela skogen och allt inuti medan hamadryader är bundna till ett ofta mycket gammalt och stort träd. Dryaden personifierar då trädets själ. Om hamadryaden dör, dör trädet och vice versa." 
- Wikipedia

There you go :) Bolagsverket är rätt kinkiga och jag fick ett par förslag ratade innan jag fick igenom det här. Men jag tycker om det. Det är kort och lätt att komma ihåg, internationellt och jag känner att jag, som ju tycker om naturen, kan koppla ihop det med min person. Jag är nöjd!


Kommentarer
Postat av: Linneas

Ett väldigt bra namn, det tycker jag också. Lycka till!

2008-03-14 @ 13:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0