Vinter

Igår var jag ut på långpromenad med Kaiser för första gången på evigheter. Det var så skönt! Lätt snöfall, allt var täckt av pudersnö och vitt, vitt, vitt. Vi har måhända mörkt häruppe under hösten och vintern, men när ljuset väl kommer tillbaka blir det väldigt ljust. Vi gick strandpromenaden och jag insåg hur bra jag egentligen har det som kan gå ut så där mitt på dagen...

Vi gick en sväng idag också. Skönt, men på ett annat sätt. Det var klart ute och solen tittade till och med fram ett tag, men det blåste kallt. Men det känns att det vänder...
Åh, jag vill bli frisk fort nu så jag kan åka skidor, längtar verkligen efter det. Men jag får nog ge mig till tåls ett tag till, och bli ordenltigt kry först. Det får bli yoga och promenader så länge.. Det känns däremot annorlunda i kroppen. En energi som inte har funnits där på ett par månader. Det är så länge jag har varit sjuk nu. Förhoppningsvis är det över nu, jag kan se framåt och känna förhoppning och entusiasm för första gången på länge..

Känner mig mer peppad än någonsin att vara nyttig nu efter helgen i fjällen. Vi var 6 personer som gjorde slut på en liter (!) aioli.... bland annat... Det var gott, det var väldigt gott, men nu längtar jag efter nyttigheter och träning.
Ett stort TACK förresten alla ni som var med i stugan, det var en jätteskön helg. Lite för kort, som alltid, men väldigt trevlig!

(glömde så klart att ta kort, så ni får klara er utan bilder.. om inte nån vänlig själ mailar iväg ett par till mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0