Storstrand nerbrunnet!

Fick idag under eftermiddagen veta att Storstrand brunnit i lördags natt. Vi var hemma, satt i vardagsrummet och märkte ingenting fast det bara låg 6-700 m härifrån..

Det känns sorgligt. Jag har många minnen från Storstrand, konfirmation, läger jag varit på och tillställningar jag ordnat. Man förväntar sig att något sådant alltid ska finnas kvar. Jag och Martin var och gick förbi där nu på eftermiddagen. Det var en veritabelt lämmeltåg av bilar och folk. Och i strålkastarljuset från bilarna så syntes det så tydligt att det verkligen inte är någonting kvar. Det brinner och glöder fortfarande i resterna, men det är bara betonggrunden kvar, om ens det! Hela platsen såg så tom ut! Ett stort, gapande hål där det har stått en vacker gammal träbyggnad. Och extra hemskt är det eftersom branden förmodligen var anlagd! Är det en pyroman som går lös så vad händer nästa gång?! Brinner ett hus med någon i?! Jag hoppas verkligen att de får fast den skyldige!!

image79
(Bild från omy.se )

http://www.omy.se/
http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=89297&cat=13&pageIndex=0&arkiv=False


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hoppas att det bara är ett läskigt sammanträffande att kiosken på Strömnäs brann nyss också, där en person dog. Man får vara glad att ingen person kom till skada på Storstrand...

2008-01-06 @ 19:14:10
Postat av: Ladera

Har man löst den anlagda branden vid kyrkstugarna än? Om det visar sig att någon nu tänt på Storstrand också är det skrämmande. Finns det ingen som helst respekt för andra och andras ägodelar?

2008-01-07 @ 00:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0