Nyårslöften

Nyår är tiden för nya tag, ändra sina vanor och börja ett nytt liv. Och varför inte, det passar väl lika bra som någon annan tid på året. Jag tror ceremonier är viktiga i livet, på nåt undermedvetet plan.

I alla fall, jag har avlagt två nyårslöften i år. Det ena är tillsammans med min man, och är väl relativt enkelt uppfyllt. Vi ska börja klättra mer, tillsammans. Det är så himla kul så det ska nog inte bli några problem.
Det andra är tillsammans med min svärmor. Vi ska avstå godis, kakor och andra onyttigheter fram till midsommar. Till alla ordmärkare ;) där ute vill jag förtydliga att detta inte gäller slaviskt, vissa undantag tillåts, men i stora drag är det det som gäller.  Detta i kombination med motion ska förhoppningsvis resultera i en viktnedgång, som vi ska fira genom att shoppa loss, antingen i Sthlm eller Helsingör. 
Tanken är att genom att göra det tillsammans ska det bli lättare, vi kan peppa varandra och gräla på varandra om vi fuskar. För att ytterligare göra det svårare att bryta så tänkte jag utlämna mig här på bloggen. Så var snälla med mig nu! 

Jag vägde mig innan julhelgen och landade på 75 kg. Alldeles för mycket, enligt BMI. Så nu blir det andra bullar. Två veckors GI-diet (enligt Bobbans recept) och sen följa min måltidsplan som jag fick för ett drygt år sedan (men inte följt).  Wish me luck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0