Länge leve privatvården!

Nu har jag ringt Läkarhuset Björnen. Fick en tid på en gång - åkte dit och kom hem med tre mediciner! 
Pencillin för infektionen, kortison för bihålorna och slemlösande för luftrören. Det är nåt annat än att "pröva en annan nässpray". 

Skönt att få medicin, och skönt att bli tagen på allvar!! På vårdcentralen får jag alltid intrycket att de tycker jag inte är nog sjuk och fånar mig. Kan inte hjälpa att fundera vad som hade hänt om jag sökt Björnen istället vid en del tidigare tillfällen....

En sak är säker. Jag tänker inte söka vårdcentralen annat än om jag inte har nåt annat val framöver! Nu blir det privatvården! Mycket trevligare, mycket bättre på att se till patienten och inte statistiken och mycket enklare att få komma fram. Precis som privattandvården!  Länge leve privatvården! ( men jag tycker om subventioneringen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0