Gott Nytt År!

Nu har jag sovit en lång natt hemma så nu kan jag skriva lite mer om vår vistelse i Sthlm och nyåret.

Jag och svärmor kom upp till Bromma en dag tidigare än killarna som tog bilen. Den extra dagen tillbringade jag, Ingeborg och Margaret (vår underbara värdinna) med shopping i city. Jättekul! Men också lite jobbigt, så vi tog en lång paus med fika på Waynes coffe. Det var härligt att sitta med en god latte och varm scones och titta på folk, särskilt när regnet började ösa ner ute.. :)
Bland annat hittade jag ett par höga byxor och en ny jacka på rea (bilder kommer sen när jag har dem på mig vid nåt tillfälle..). 

Till kvällen kom Martin, Urban och Kaiser upp, så då fick Lars Erik (vår underbara värd) lite sällskap (han ville inte följa och shoppa). Kaiser fick ett varmt mottagande, och lärde sig snabbt att lystra till ljudet av kylskåpsdörren (det kan ju vankas nån godsak). 

Nästa dag blev det lite mer shopping. Martin fick sig både ny jacka, skor och jeans. Sedan var vi less på shopping. Vi åkte hem och åt god mat och promenerade i omgivningen.  Det har blivit mycket god mat och dryck... underbart, men man blir ju lite bortskämd. Jo, på kvällen gick mitt enda par jeans sönder, så det blev en liten shopping även på nyårsafton, nödshopping. Hittade såklart även ett par blusar i silke med :D

Vi hade gruvat oss lite för nyårsafton eftersom hunden var rädd för raketer. Jag skriver var, för han verkar ha kommit över den rädslan. Han skötte det hela jättebra, låg under bordet och sov nästan hela tiden. Det enda han inte verkade tycka om var när vi gick ut och tittade på fyrverkeriet, och lämnade honom inne. Så snart vi alla var inne igen och tittade på fyrverkeriet genom fönsterna så var allt lugnt. Men jag går händelserna i förväg. Vi inledde kvällen med god dricka, fondue (fåndy) och tillbehör. Även Kaiser fick godsaker, de sista köttbitarna. Sen blev det champagne och ett maffigt fyrverkeri till nyår på skansen.  Bilder kommer sen när de leverats från svärfar. 

Nyårsdagen blev lugn, sovmorgon och promenader och tyvärr packning inför resan. Skönt ändå att åka på kvällen så att man fick en hel dag innan vi satte oss på tåget hem. Det har varit en jättehärlig nyårshelg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0