Angenäm överraskning?!

Idag fick jag en spark i baken av verkligheten. Den kom i form av ett brev från CSN. De vill ha tillbaka sina pengar. 
Japp, nu är det dags att börja betala tillbaka 5 års studielån. Dags att ta sig upp ur det senaste årets slappa tillvaro och sätta lite fart.  Konstigt nog fungerar det lite som en peppning för mig, en påminnelse om att fortsättningen på livet finns där ute och väntar på mig..
Lekte med tanken att begära sänkt återbetalning, jag har ju inget fast jobb, men kom snabbt fram till att försöka betala fullt  i alla fall. Tjänar man mer än beräknat och har sänkt återbetalning åker man nämnligen på en smäll - betala av full summa, i en klump i slutet av året. Vi prövar så här och ser hur det går..
Så nu, mina damer och herrar, blir det att växla upp med både studier och jobb. Det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0