aah, söndag

Då var det söndag igen! 

Det var jätteskönt att få medicinen, men jag blev rätt däckad måste jag erkänna. Sov bort hela onsdagen... halva torsdagen med, tills de ringer från jobbet och säger att det är menyprovning. Raskt iväg till Bryggargatan. 

En menyprovning går till på så sätt att vi servitriser delar på, smakar, den nya menyn som ska serveras. Prövar även med viner till. Detta för att vi ska veta vad vi serverar och hur det smakar och kunna presentera det på ett bra sätt.Värdefullt, och  jättetrevligt!! :) Och jag måste erkänna att jag fuskade.... vi provsmakade ju även desserterna. Kunde bara inte låta bli, eller hur låter det med:
1) Choklad- och hallonmousse, hallonsorbet och hallonsås
2) Vaniljparfait med havtorn och lakritssås
3) Flamberad blåbärsbrulée, blåbärssorbet och blåbärsgodis 
Men det var ju bara kanske en matsked av varje eftersom vi delade, och dessutom för jobbets räkning, så det tycker jag var ok! 
(för hela den nya menyn, gå in på www.bryggargatan.se )

Jobbade på fredagen på Gäsgivargatan. Kändes lite knepigt att själv ha hand om ett sällskap när jag knappt hade nån röst, men det gick över förväntan. Som tur var hade jag även Niklas som kompanjon som kunde sköta snacket.. Gästerna var hur som helst väldigt nöjda, och då är jag det med!
Däremot tar det en evighet att städa! Fick åka tillbaka på lördagen och skura golvet uppe, som är lutat. Jag ska aldrig ha lutade golv hemma!! Två timmars skrubbande tog det att få fint!
Bryggargatan på kvällen. Riktigt roligt... känner att jag börjar få lite koll på restaurangen nu, även om det såklart finns mycket kvar att lära.
Åh, stod emot att bli bjuden på kladdkaka på kvällen! Det ni ;)

Sen blev det ju då söndag. Sovmorgon. Ut och busa i snön i Jävre med hunden. Packa undan julsakerna... och där är vi nu... funderar på att ta en tupplur. Helgens jobb känns ändå i min medikamentdopade kropp. Den vill vila. Så då gör jag det.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0