Godissug

Jag trodde jag hade kommit över det värsta godissuget, men tji fick jag. Igår var en fruktansvärd dag - grinig och trött hela dagen - och med ett fruktansvärt sug efter godis. Tur att vi hade studieträff så de andra höll i mig! På vägen hem hade jag plockat fram plånboken för att köpa godis, men svängde in hemma istället och trampade runt här i frustration! Att det ska vara så illa, att det ska sitta så djupt, det där begäret! Känner mig stolt att jag stod emot i alla fall!!

Även om det inte finns några vetenskapliga belägg för att socker kan var ett beroende, så känner jag det väldigt verkligt! Men jag ska vinna, och så småningom kunna unna mig i lagom mängder ;)



Kommentarer
Postat av: Sophia

Håll ut!!! Nu har jag börjat min fasta så vi kan lida lite tillsammans. 40 dagar utan chips o ostkrokar ska jag utstå. Vi får peppa varandra. Kram på dig!

2008-02-13 @ 23:34:58
Postat av: Niklas

Godis och sötsaker endast i samband med tentor eller andra sällan återkommande aktiviteter är också en bra idé för att hålla koll på begäret.

2008-02-14 @ 18:59:39
URL: http://www.nickebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0