Träningsupplägg

ikväll var jag med Elin på Pilates Boll. Himla kul, man känner sig som barn på nytt, om än ett väldigt otränat barn. Jag kommer att ha ont i morgon! 

Jag fick hur som helst inspiration att ta tag i det här med träningen lite mer strukturerat. Så nu kommer jag att följa ett löparupplägg från senaste Fitness Magazine. Första 6 v. ägnas åt att bygga upp och springa 5km, nästa 10 v. ägnas åt 10km och till sist 16 v. åt halvmaran (21km). Jag planerar att stanna på 10 km, i alla fall i sommar. Det jag tyckte om med detta var dels att det bygger på intervaller i träningen, med omväxlande jogg och löpning. Perfekt för mig som annars har en tendens att jogga hela distansen. Dessutom tyckte jag om att det är inlagt viloveckor mellan de olika distanshöjningarna. Lätt att glömma att kroppen måste få återhämta sig också!
Träningen bygger på 3 pass/vecka och jag tänkte försöka köra tisdag, torsdag och söndag, men vara flexibel pga. jobb och annat. 
Tanken är även att jag ska lägga in ett par styrketräningspass (hemmavid) och yoga i veckan också. Vi får se hur det går - men det är min målsättning. 

Nu är det dags att må bättre och känna sig mer bekväm med sig själv!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0