Paris!

Morgonen efter denna brakfest tog vi ett besök på nämnda Törnrosaslott, sen begav vi oss mot Paris. Damen i GPS en ledde oss för en gångs skull smärtfritt till vår destination. En eloge till våra bilförare dock - Paris är fullt jämförbart med LA gällande trafiksituationen...

Vi bodde på ett litet, mysigt hotell (med en övernitisk nattvakt!) nära Eifeltornet. Till detta torn styrde vi vår kosa på en liten promenad. Det är stort! Vi råkade ut för ett plötsligt regnväder, men det var trots det en skön sightseeing. Våren hade kommit till Paris. 

image108

Tog en liten sväng till Trocadero också, för att titta på utsikten, innan det var dags att gå hem igen (och byta skor) för middag och utekväll.

Se, jag var med här också!

Till middagen prövade jag konfiterad anka. Gott, men ändå godare var tartaren (råbiffen) som jag smakade av Sarah. En riktig fullträff! Till dessert åt jag den godaste glass jag tror jag har äit i mitt liv - och det vill inte säga lite! Kaffeglass med hasselnötskräm och grädde...mmmm....

Betalningsdags efter middagen...

Sen fortsatte kvällen med drink på uteservering, sen drink på inneservering, sen med en promenad till Eiffeltornet osv. osv. En mycket trevlig kväll!
  
Drinken på uteserveringen och Eiffeltornet by night.

Nästa morgon efter frukost på ett café var det tyvärr dags att åka hem. Och nu är det dags för mig att åka till jobbet!
......


Kommentarer
Postat av: Elin

ååh ni verkar ju ha haft jättetrevligt. Fina bilder, sagoslott och allt möjligt. Nu har Paris klättrat några platser uppåt på min lista över städer jag ska besöka i mitt liv :)

2008-04-07 @ 20:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0