Nybakat bröd

Det är nåt särskilt med nybakat bröd. Doften, att det fortfarande är varmt  så smöret smälter lite lätt...mmm...
Jag bakade bondbröd ikväll... det är ju så enkelt egentligen, att jag inte gör det oftare! Och så tycker jag det är så kul att baka, både matbröd och fikabröd!

I alla fall. Jag är egentligen satt på en avvänjningskur efter en all-time-high med vikten i helgen - äter/dricker Nutrilett i 4-5 dagar för att bryta dåliga matvanor. Men, jag unnade mig i alla fall en kopp te och nybakat bröd med smör och ost tillsammans med min älskade man nu ikväll! Och det smakade så gott!! Det är verkligen mycket godare när man äter det som undantag istället för regel - och tar sig tid att njuta av varje tugga.  Ibland är det de enkla sakerna i livet som är lycka!!

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0