Intensiv vecka...det tar sig..

I veckan är det en sån där vecka som man bara undrar var den tog vägen. Det har hunnit hända en hel del..

Det är gratis träning på Korpen i veckan, så jag har försökt vara där och utnyttja det;)
I måndags var jag på yoga. Det var skönt, men det var lite annorlunda mot den yoga jag brukar utöva. För det första gick det mycket snabbare - det var tur att jag kunde positionerna så man hängde med någorlunda. Sen skulle man andas annorlunda, med bröstkorgen istället för magen. Det var ju helt tvärtom mot vad jag har lärt mig och ställde till det en del, så till sist struntade jag i det och andades med magen i alla fall. Det var dessutom mer fysiskt utmanande, tyckte jag. Solhälsningen i ett svep flera gånger på raken och så... ska nog försöka göra det i min yoga här hemma med, för att utvecklas lite.
I tisdags var jag och Elin på Pilates Boll. Det var jättekul. Påminde om de här gummibollarna med öron som man studsade på som barn (fast de här var utan öron då).  I alla fall så blev det lekfullt och väldigt kul. Jobbigt, men det kändes mest som att man lekte lite... vill jag defenitivt göra igen. Det var ju heller ingen nackdel att det här passet riktar in sig på mina svaga områden - stödmusklerna för mage och rygg, "korsetten" eller vad den nu kallas...
Idag blir det nog core - styrketräning för mage och rygg (om jag orkar)  och sen Bodycombat. Låter coolt, men jag får rapportera sen vad det är..

Dessutom var jag ju på intervju förra fredagen, fick komma och provjobba samma dag. De verkade nöjda med mig, för när jag var tillbaka och jobbade nu igår (onsdag) så fick jag ett schema. Jag kan nu alltså säga att jag har ett extrajobb på Bryggargatan! Jobbar ett par helger i måndaden, så kom gärna och hälsa på mig! Nu gäller det bara att sköta sig så jag får jobba kvar där ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0