Bröllopsdag

image33
Igår firade jag och Martin vår 5.e bröllopsdag. Det är ganska bra gjort tycker jag! Och jag hoppas att det blir många, många år till!

För fem år sedan stod vi i Gamla Uppsala kyrka och lovade varandra evig trohet, i nöd och lust! Det var den lyckligaste dagen i mitt liv. Så är det bara. Alla vänner och familj som var där, att det var vår dag, alla förberedelser och förväntningar som kulminerade i detta. Att få göra någonting vi trodde på. Att stå och lova att älska varandra, inför Gud och alla närvarande, det kan inte bli ett större kärleksbevis. Och vi trodde på varandra. Och det gör vi än, fem år senare.

Under de här åren så har vi hunnit gå igenom en hel del. Det har varit mycket problem, sjukdom, arbetslöshet och konflikter. Men det har också varit mycket glädje, mycket omtanke och framförallt mycket kärlek!

Det är många som blir förvånade över att jag är gift, och att jag har varit det så länge. Det är inte så vanligt kanske. Men jag ångrar mig inte. Det har kanske varit svårare än jag trodde många gånger, och ibland kanske det hade varit enklare att vara ensam, men samtidigt hade jag inte velat vara utan det för allt i världen. För alla gånger Martin har varit där för mig, hjälpt mig, stöttat mig, utmanat mig och älskat mig, de uppväger med råge de gånger allt inte är rosenrött. Att vara tillsammans, det innebär att växa tillsammans, inte växa ihop. Vi är två individer som har valt att följas åt på livsvandringen - och det är jag stolt över!
Dessutom, när jag väl hade fångat Mr. Right, så skulle jag väl inte låta honom komma undan? ;)

image34



Kommentarer
Postat av: Eylin

grattis! kan bara le när jag ser bilderna och läser det du skrivit. Kärlek är så vackert och jag är övertygad om att ni bara är i början av eran gemensamma vandring. Ni kommer säkert bli gamla och rynkiga tillsammans :) många kramar!

2007-09-09 @ 03:36:33
Postat av: Emma

Grattis i efterskott! Så fint skrivet, du ger mig hopp för framtiden :) Det finns kärlek i världen. Hoppas ni får många fina år tillsammans och som E skrev: blir gamla och rynkiga ihop :D
Ps. Jisses så vacker du var på bröllopsbilderna, det är nästan så man blir sugen på att gifta sig bara av dem!
Kramar

2007-09-10 @ 12:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0