Mindfullness

Vågade mig ut med hunden mitt på dagen. Och döm om min förvåning när det är världens underbaraste, varmaste och soligaste väder ute! Får kvickt ta av mig mössa och vantar.  Vi går ner mot älven, solen silar genom grenarna i skogen. Älven ligger absolut vindstilla. Det är så otroligt skönt! Njuter bara, känner solen mot mitt ansikte, lukten av höst och jord och löv. Känner hur kroppen mår gott av att få röra på sig. Tänker att det är det här som är tricket. Att leva och njuta just nu. Och inte bara en sådan här vacker dag. Det kan vara lika skönt att känna regnet slå, eller den kalla,krispiga luften en frostmorgon. Eller att äta ett äpple, känna doften, tyngden i handen, smaken. Det som populärt kallas mindfullness. Som egentligen bara handlar om att vara som det var meningen, närvarande. Inte i planeringen av nästa dag eller stressen över jobbet eller vad det nu kan vara. Det kanske inte är möjligt att leva hela sitt liv i mindfullness, men att ta sådana stunder, passa på när man har möjligheten. Så kan man vara mer effektiv sedan när man ska arbeta. 

Tänk att någonting så enkelt kan vara så svårt?! 

Kommentarer
Postat av: Bobban

djupt

2007-10-15 @ 19:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0