Facebook

Jag har nu anslutit mig till Facebook. Tänkte länge bojkotta hela grejjen, men till slut tog nyfikenheten överhanden och jag är nu medlem.. Tillbringade en stor del av gårdagkvällen med att surfa runt, adda gamla vänner och titta vilka de kände osv. Grejjen är den, att man får ju inte veta så mycket vad de gör bara genom att surfa runt på kontakter, men det framgår ändå en del inplicit så att säga. Och det ger mig lite ångest! 
Inte möjligheten att andra ska se vad jag gör och sånna saker - men vad jag inte har gjort. När man ser vad andra har gjort, vilka resor de har gjort och karriärval och vart de har flyttat så känner jag av alla drömmar jag inte har uppfyllt. Allt det man tänkte som liten och som av en eller annan anledning inte har blivit av, men som jag ser att andra har gjort. Jag kanske inte har kvar de drömmarna egentligen, man har ju lärt sig lite under livet, men åndå känns det som ett misslyckande att inte ha uppfyllt dem. Är det bara jag som känner så? Är det för att jag är rädd att missa något av livet, eller är det bara någon slags prestationsångest?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0