Snö!!!

Vaknade idag och tittade ut - det snöade! Vita flingor som singlar ner från himlen och på marken ett vitt (om än tunt) täcke. Helt plötsligt känner jag en barnslig glädje! Första snön är alltid helt underbar!! Det känns så rent och fint allting - och blir så mycket ljusare. Jag hoppas att det får ligga kvar till ikväll, det vore väldigt fint att besöka kyrkogården med alla ljus och den vita snön...

Ska försöka hinna förbi kyrkogården i eftermiddag, innan jobbet. Helgerna blir lite avstyckade i och med att kvällarna går åt till jobba, men å andra sidan är jag ju ledig större delen av veckorna. Eller, ledig och ledig, jag ska ju plugga, men jag är hemma och styr min tid själv i alla fall..  Rätt lyxigt egentligen, men man vet inte alltid att uppskatta det..

Nu ska jag klä på mig och gå ut en promenad i snön - medan den är kvar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0