Julmarknad i Öjebyn

I söndags var vi på gammeldags julmarknad vid kyrkbyn i Öjebyn. Hur mysigt som helst. Visserligen missade vi skyltsöndag inne i centrum, men det var nog ingen större förlust. Verkar mest ha varit som en vanlig shoppingdag, kryddat med lite tomtar...

image54

Vi köpte inte så mycket på marknaden, en burk hemgjord honung och en reflexväst åt hunden, men vi träffade många bekanta, släkt och vänner. Kaiser hade fullt upp att hålla koll på alla andra hundar på marknaden, för att inte tala om hästarna som kom gående med bjällror. På det stora hela var det nog första gången i år jag fick lite julkänsla, kanske var just det gammeldags, facklor, bjällerklang och stor kyrka i bakgrunden.. 

Kvällen avslutades med att mina föräldrar kom på middag, jag gjorde färsk pasta med strimlad fläskfilé, paprika, färsk svamp och gräddsås. Riktigt lyckat tycker jag - är ju ingen mästerkock egentligen! Sen blev det äppelpaj till tända ljus och årets första julmusik!

image53

Kommentarer
Postat av: Linneas Medieverkstad

vilka fina bilder :-)

2007-11-27 @ 21:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0