Idag...

...är det dags! Nu ska jag officiellt lova att låta bli godis, bakverk och andra sötsaker!  Kanske är det lättare att hålla om man gör det så  här;) 

Jag har ju en fin kostplan gjord av Marie Samuelsson ([email protected]) för att bryta mitt sockerberoende, men hittils har jag alltid hittat fina ursäkter för att inte följa den. Men nu är det dags! Så nu vet ni, och ser ni mig äta nåt sånt så kom och slå mig på fingrarna... och är jag grinig närmaste veckorna så vet ni varför;) Men förhoppningsvis leder det till en piggare, gladare jag i längden!

Håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Niklas

Godis är överskattat och lovar dig att du kommer fixa det. Till och med jag gjorde det. Men koffeinberoendet är helt annan femma. ;)

2007-05-02 @ 21:42:40
URL: http://www.dagenshat.blogspot.com
Postat av: Andreas

Monica, är inte vad som är godis och inte ganska godtyckligt? :)

Kexchoklad är ju som bekant ett bra exempel. Är det kex eller godis? (Kex kanske per definition är godis?)

Om kexchoklad är godis, är det då godis på grund av kex eller chokladen? Om det är på grund av kexet, då måste ju kex vara godis. Men hur blir det då med t.ex. salta kex?

Om det är på grund av chokladen, då måste ju t.ex. även flytande choklad vara godis. Men att kalla en kopp varm choklad godis, det verkar ju lite skumt.

Om det är kombinationen kex och choklad som gör det till godis, då måste ett kex nerstoppat i en kopp varm choklad förvandlas till godis. Det verkar dock inte särskilt rimligt. ;)

2007-05-04 @ 17:32:45
URL: http://myenemy.se
Postat av: Monica

Det där är ju en tvistefråga vi har diskuterat tidigare ;) Jag måste väl säga att godis (och fika) i det här fallet räknas det med högt sockerinnehåll som har som huvudsakliga syfte att ätas för nöjes skull, inte för mättnadskänsla... typ...

2007-05-05 @ 20:49:46
URL: http://monicalivingedge.blogg.se
Postat av: Bobban

Hur går det då?

2007-05-06 @ 14:03:47
Postat av: Monica

Nja, det går faktiskt över förväntan. Jag var extremt grinig och irriterad, trodde det var sockret som ställde till det, men det visade sig att jag hade bihåleinflammation istället ;)

2007-05-07 @ 10:03:37
URL: http://monicalivingedge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0