En överlevandes berättelse

Nu är det avklarat! Med livet i behåll! Igår sprang jag och Niklas Göteborgsvarvet. Vilken fest det var! 36 000 startande, orkestrar, korv, och godisförsäljning, 100 000 i publiken och milslånga köer till bajjamajjorna! Vi hade kolhydratladdat sedan fredag kväll och var ordentligt förberedda inför loppet.... ja, förutom Niklas knäskada och min bihåleinflammation då! Massor med folk överallt, tur vi var ute i tid, för bara hitta sin startfålla var svårt! Jaja, iväg kom vi, och det var riktigt skönt, kroppen kändes bra och solen sken - fram till 12-13 km. Då tog det stopp. Helt plötsligt var det som att springa i sirap! Då släppte jag Niklas framför mig, och han kom i mål på 2.19. Själv släpade jag mig i mål, halvt bedövad, på 2. 46. Ingen tid jag är stolt över, men under omständighetern är jag glad att jag tog mig runt!  Nästa år, om jag är bättre tränad och inte sjuk, då bör man nog klara runt 2. 00.....

image5

image6

image7
Bilderna tagna av Kullamannen

Kommentarer
Postat av: Henny och Sten

Bra jobbat! Säkert kul att ha varit med om en sån grej, rena folkfesten verkar det som. Ser fram emot fler bilder så småningom.

2007-05-13 @ 20:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0