En jättesmart grej!

Jag är inte en sån som tycker om reklam och är lite misstänksam mot gratis insatser från företag (kanske nåt som kommer från studier i media och kommunikation). Men nu har jag faktiskt fallit för en sådan sak - och det är jättebra!

Det är adidas som har en drive för löpning. De har satt upp en site där man kan registrera sina mål, får ett träningschema upplagt efter dessa, en träningsdagbok där man kan se sina pass- fylla i resultat, puls, tid m.m och där man kan ha sina träningskompisar. Så alla kompisar som är ute och springer, registrera er så kan man jämföra statistik m..m. Bra när man som jag har lite svårt att motivera sig ibland...
Man registrerar med sin mailadress så ett och annat reklammail får man väl räkna med - men då bara som rör löpning, och det kan man väl leva med. Jag väljer den snälla vägen och tror att de sätter upp den här siten för att skapa goodwill och lojalitet mot märket - inte för att omedelbart sälja produkter. Är det så så har de ju lyckats, se bara, här gör jag ju reklam för dem ;)

http://se.running.adidas.com/

faktiskt en kul grej- och gratis!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Tackar för tipset. Ska registera mig inom det närmaste. Såg du förresten bilden (photomotion.se) på oss på bron? Tänkte beställa en faktiskt. Om du också är sugen kan vi väl räkna på det. Kanske blir billigare om en av oss beställer och skickar den andra bilden med post.
Kram!

2007-05-18 @ 17:15:55
URL: http://www.dagenshat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0