Dags att skriva något

Nu var det ett tag sen jag skrev! Så nu kanske det är dags... Det har bara inte hänt särskilt mycket spännande...
Jag bröt mitt träningsprogram igår. Satt hemma istället och såg på film! Kändes bra! Jag lyssnade på kroppen och den ville ta en vilodag! Jag har även insett att jag ställer upp för höga krav på mig själv. Eller snarare, jag tror att omgivningen ställer de kraven på mig, vilket de inte gör. Min utmaning blir nu att se vad som faktiskt bör göras och vilka krav som bör uppfyllas, och vilka som är onödiga. Sen gäller det att inte få dåligt samvete över att jag "sänker kraven". Förvirrande kanske, men jag vet i alla fall vad jag menar. Rent konkret kan det innebära att jag inte behöver vara på "jobbet" fem dagar i veckan, jag kan jobba hemifrån eller ta det lugnt nån dag också. Jag kan känna vad kroppen orkar och kanske inte fara och träna nån dag om det känns för jobbigt. Men därnågonstans får man även se upp för latmasken.... det är en fin linje ibland! Hur som helst, målet för dagen är att försöka att inte äta nåt socker... vi får se hur det går!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0