Tura

På lördagen var det dags för att tura - det brukar alltid vara en höjdpunkt! Först skulle vi shoppa i Helsingör - och vi hann titta en del på den mysiga gamla staden - det är verkligen en av de sötaste städer jag vet!! Men sen! Himlens portar öppnade sig och regnet bara öste ner! Som tur var befann vi oss i en affär som sålde paraplyer, så vi köpte sådana och sen sprang vi ner till båten! Väl där parkerade vi oss i baren! Mycket trevligt! Jag fick pröva en Cosmopolitan, som jag har hört så mycket om, och den var riktigt god. Sedan satt vi där ett tag och åkte fram och åter över sundet medan regnet smattrade utanför. 
242029-11

242029-13

Sedan var det dags för mat i restaurangen, och ojojojoj, vilken mat! Bara för att göra er lite avundsjuka - det här åt jag:
Proscuttio med melonsallad
Grillad Tournedos med italiensk potatisbakelse - med Sangre del Toro från Torres
Tartlette med vit chokladmousse och färska bär
Glassbakelse

Det ni!!
När vi kom hem framemot 21-22 försökte vi oss på ostbricka, men var ganska mätta. Sen stupade vi isäng!
Söndagen och måndagen blev hemresedagar! Tråkigt, man vet ju aldrig när vi träffar familjen i söder igen, men jag hoppas att det blir snart!!
Tack för en underbar vistelse! 

Kram

242029-12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0