Skåne = Medelhavet

Vet inte om vi ska skylla det på klimatförändringar eller ovanligt gynnsamma förutsättningar. Idag har vi i alla fall haft Medelhavstemperaturer. Gav mig ut och sprang en runda i Lerbergsskogen i morse (det är en dunge av Badhusparkens storlek), men det blev inte så långt för kl. 8.00 var det 24 C! Sedan gjorde vi en vända i shoppingcentret Väla - och besökte bland annat en arabisk delikatesschop/café av otroligt hög kvalitet! Sedan cyklade jag och Martin till badstranden, det tar väl en 2 minuter från huset. Där badade jag sedan! Och vilket bad - jag tror nog att vattentemperaturen var uppemot 23 C. Helt underbart, om det inte var för att man simmade in i tång hela tiden.. När vi begav oss därifrån var klockan 16.30 - och det är 30 C i skuggan!! Och nu håller svärfar på att tillreda middagen - hajfärs!! Det är verkligen som om vi vore på långt sydligare breddgrader!  Och den rätta semesterstämningen håller på att infinna sig, avslappnad och avstressad... :)

242029-9
Ha det så bra tills vi hörs igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0