Copenhagen - date med Martin

Jag har nu varit på besök i den danska huvudstaden! Det var trevligt - men också lite tråkigt. Allt gick bra med färjor, tåg m. m. från Helsingborg. Väl inne i köpenhamn kom jag dock på att jag inte visste var jag skulle kliva av. Den staden har inte bara en tågstation. Jag frågade ett par äldre damer och de var vänliga nog att säga till när jag skulle kliva av. Det var ju nu inte så svårt när jag väl var där - stationen hette Köpenhamnb Huvudbangård (på danska), men det såg man ju inte förrän man var där!! Väl på stationen slog mitt underbara lokalsinne till igen, och jag lyckades gå ut på nån bakgata, där pundarna och sexshopparna trängdes! Efter att ha följt efter en hjord kineser så lyckades jag hitta till Ströget. Där strövade jag några timmar tills Martin slutade sitt jobb. Sen tog vi en date på ett Steakhouse - åt revbenspjäll, och gick runt på ströget ett tag. Sen smög jag mig upp till hans rum (som var superlyxigt - http://www.thesquarecopenhagen.com/ ), badade badkar och myste! 
Morgonen efter spöregnade det! Och jag hade bara flipflops! Det var inge kul - kallt och blött! Men jag gick ändå lite på stan och sen tog jag mig hem till Helsingborg igen. och nu visste jag var jag skulle:)

På kvällen var vi bjudna till Lars och Åse på middag. Det visade sig att Lars fyllde år och det var världens festmåltid. Åse hade just kommit hem från Italien och hade hämtat inspiration därifrån. En lång och jättetrevlig kväll!! Och äntligen kom Martin tillbaka så jag fick vara lite med honom!  

PS. Missa inte att titta på Lars och Åses gård som de har fixat till uthyrning!!
http://www.lyckasgard.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0