Studier och jobb

Jag tänkte skriva ett djupt, filosofiskt inlägg när jag kom hem från jobbet igår, men jag orkade inte. Orkar inte just nu heller, men kanske senare idag...

Jag och vovven har just kommit in efter en promenad i regnet och sitter nu och dricker te (jag alltså, inte hunden, han äter på ett tuggben). Det är segt idag, kroppen vill inte riktigt starta upp. Kanske kan det bero på min duktiga dag igår - upp kl. 7 för att tvätta, städa, hänga tvätt, åka med återvinning, städa balkongen, göra pilates, gå ut med hunden och jobba 8 timmar till kl. 23.30. Så idag ska jag tillåta mig att ta det lugnt, läsa lite skolböcker och titta på tv och ladda upp inför kvällens jobb..

Tänkte skriva lite om det här med skola och jobb. Nu kanske just den här dagen är ett dåligt exempel, men i allmänhet har det varit bra för mina studier att börja jobba extra igen. Sedan början av sommaren har jag mer eller mindre levt på Martin. Tanken var att jag skulle kunna koncentrera mig helt på studierna för att bli klar så snart som möjligt och börja söka jobb sen. Det gick väl sådär. Fick nån slags svacka och orkade inte göra nåt alls. Kom sedan igen framåt hösten och började sakta få ihop lite material. I oktober var jag less på att vara utan inkomst och fick som av en slump ett extrajobb. Det kändes bra. Bra att vara produktiv, och att få in lite pengar (förutom tidigare listade fördelar med att vara social m.m). Men dessutom satte det fart på mina studier!  Det är som om att ha begränsat med tid gör att jag får ändan ur vagnen och är mer effektiv.  Nu har jag en plan att följa, och med undantag för december då jag jobbar mer än heltid, så ska jag köra på i full fart. Går det som jag vill så är jag klar  vid påsk..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0