Djupt, filosofiskt inlägg..

... som jag lovade tidigare.  Vi har just träffat några goda vänner för att ha en diskussionsgrupp. Vi brukar träffas nån gång då och då för att diskutera livets djupare frågor. Idag har vi bland annat diskuterat medvetandets beskaffenhet och ursprung. Vad är själen och vad är den fria viljan? Är de en förutsättning för varandra? Var kommer de ifrån, och vilka konsekvenser medför de... osv...

Och när jag sen slår på tvn, vad ser jag då? Där går " I, Robot", som handlar om framtiden och om robotar kan utvecklas till att ha ett medvetande och fri vilja. Ironi!

Får utveckla det djupa, filosofiska inlägget imorron efter jobbet, då jag förhoppningsvis är piggare i huvudet!

natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0