Danmark

Idag var det dags för det obligatoriska Danmarksbesöket bla. för att proviantera flytande varor. Det har varit gråmulet och blåsigt, men vi har haft det mysigt ändå. Urban och Kaiser stannade hemma och vaktade huset.

Jag, Martin, Niklas och Ingeborg åkte färja över ett gungigt Öresund till Helsingör. Där fikade vi på ett mysigt gammalt konditori - Möllers, som seden bjuder (räkmacka, varm choklad och wienerbröd). Sedan gick jag och Ingeborg på klädaffärer (en varm kofta inhandlades) och killarna gick på spritbutik. 

Hem igen över ett gungigt Öresund och tillbaka till Lerberget. Nu håller kocken (han med tomtemössan några inlägg ner) på med pasta med skinksås som ska intagas tillsammans med en Cabernet Sauvignon. Det ska bli gott. Sen blir det nog en lugn kväll för imorron flyger jag och svärmor till Sthlm där nyårshelgen ska tillbringas tillsammans med vänner. Urban, Martin kommer med Kaiser i bilen dagen efter - de är inte så intresserade av shopping..

Nu ska jag gå och packa...

Kommentarer
Postat av: Laderaborna

Ha en trevlig resa och vistelse i Stockholm. Hälsa från Morzan

2007-12-27 @ 17:25:31
Postat av: Maria

Passa på och ha riktigt roligt nu och så ses vi när du kommer hem!!
Kramar

2007-12-27 @ 18:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0