Hösten

... och för mig är det inget dåligt. Hösten är nog min favoritårstid! Så även om vi har haft en usel sommar (typiskt när jag inte jobbar för förstå gången på evigheter) så känns det som om jag vaknar till nu när det är en annan känsla i luften. Därmed inte sagt att det behöver ta slut på varma, soliga dagar riktigt än..

Jag har surfat runt på lite bloggar nu på förmiddagen och insåg att det kanske var dags att uppdatera min egen. Ska försöka skriva lite mer regelbundet framöver. Kan inte lova att det blir så spännande läsning dock ;)

I helgen lämnade jag och Martin Piteå och PDOL. Istället for vi upp längst Silvervägen mot norska gränsen. Sedan vandrade vi över fjället mot en sjö som heter Jurun (nånting). En lagom tur - 16 km tur och retur. Det var en väl utmärkt och väl bevandrad led. Jag som är rädd för björnar tyckte att det var tur att det var fler personer ute på fjället.
Själva Jurun var jättefint! En räcka med sjöar och forsar där vattnet var alldeles turkosblått. Som Medelhavet, fast betydligt kallare!! Där åt vi i alla fall lunch och sen vandrade vi tillbaka. Vi slog upp tältet brevid en liten sjö - och precis i den vevan så öppnades himlens portar och det började ösregna. Sedan regnade det i 12 timmar - oavbrutet!! och stormade! Mysigt att ligga i tältet visserligen - men man har ju inte direkt mycket att göra! Som tur var klarnade det upp och vi fick se solen lagom tills vi skulle packa ihop och gå hem.
Grym träning blev det dessutom - ont i benen och nästan 1 kg minus!

image18

image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0