Living Edge

Tja tänker ni, konstig rubrik på en blogg... därför tänkte jag förklara lite vad det står för.

Delvis står det för "living on the edge" och är mycket kopplat till mitt intresse för extremsporter. Det hanlar om att utmana sig själv, att känna adrenalinet i blodet och veta att man (nästan) riskerar sitt liv - för att känna att man lever!
Nu är jag på intet sätt extrem när det gäller mitt sportande, men jag älskar att klättra på en stenvägg eller springa uppför en brant fjällsluttning, för att utmana sinnet och känna vad kroppen faktiskt klarar av! I vissa fall, som när jag åker Telemark eller cyklar mountainbike, handlar det om att utmana sin rädsla, att växa som person. Och gemensamt är den där kicken man får - kroppens belöning. Bättre än vilken drog som helst!

Till den andra delen står living edge för min kristna tro. Jag är kristen och medlem i Kustkyrkan i Jävre, men jag känner mig inte bekväm med en del uttryckssätt för den kristna tron. Ibland kan det finnas för lite utrymme för oliktänkande och annorlunda uttryckssätt. Därför drogs det för några år sedan igång ett projekt för kristna extremsportare - Living Edge, där våra sätt att hylla Skaparen skulle få utrymme. Tyvärr drog projektet ut, men är nu i återuppståndelsefasen(!) hos mig och min man.  Kort sagt så är living edge för mig ett sätt att utan att predika och trycka på någon min tro få uttrycka hur mycket underbart det finns, som Gud har gjort, både i den fantastiska naturen och bland människor. Jag kommer aldrig att försöka "frälsa" någon, men jag står för den jag är och om några frågor väcks så finns jag här. 

Det om det, jag hoppas att jag inte rörde till det för mycket! :)
Jag återkommer med mera funderingar...

Kram

Kommentarer
Postat av: Eylin

det där Living Edge projektet tycker jag låter riktigt spännande, det vill jag höra mer om ;)

2007-04-29 @ 17:29:02
URL: http://ielinshuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0